maandag, juli 03, 2006

Guldensporenmarteling

's Morgens om zes uur mijn ontbijt genomen op het terras bij een temperatuurtje van 16 °C. Tegen kwart voor zeven waren mijn vergezellende loopmadammen (An en Dorine) al paraat voor de afreis naar Kuurne. Marleen was chauffeur van dienst. Zodra de start gegeven was keerde zij met de wagen terug naar Brugge en kwam ons dan tegemoet gefietst.
Niettegenstaande ik op voorhand wist dat een goeie tijd niet mogelijk zou zijn bij dergelijk heet weer heb ik in het begin toch nog geprobeerd om er iets van te "bakken" (let op de werkwoordkeuze). Het eerste uur hebben we een goeie 13 km volgemaakt. Aan kilometer 17 was het me echter duidelijk : het zou mijn dagje niet worden. De rest van de afstand is langzaam aan mij voorbij"gegaan" (let alweer op de werkwoordkeuze). Regelmatig heb ik een stukje gestapt om te drinken of om sponzen uit te wringen op mijn hoofd.
Op 'de rampe' in Oostkamp wees de thermometer 32 ° C aan.
Uiteindelijk dan toch nog op De Burg aangekomen in 03.46.55 uur.
De rest van de dag heb ik nuttig gebruikt om mijn vochtbalans terug op peil te brengen ('t lijkt aardig gelukt zelfs).
Bedankt aan Marleen en mijn twee loopmadammen An en Dorine. Zonder hen had ik waarschijnlijk de strijd gestaakt.
Echt gezond zal het wel niet geweest zijn...
Hopelijk was het op de Groeningekouter in 1302 minder warm.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Verstandig gelopen ... uitlopen = overwinnen!

Anoniem zei

Proficiat om een marathon te lopen bij een temperatuur waar het kwik oploopt tot 32°C! Je moet het maar doen, ook al loop je die 30min minder vlug dan wat je voor ogen had, het blijft een hele prestatie bij zulke temperaturen.
Meer dan de helft van de deelnemers heeft die niet binner de 4 uur gelopen!

Anoniem zei

Inderdaad, goed gelopen gezien die tropische temperaturen. Proficiat !