woensdag, februari 28, 2007

Atletisch lichaam

Vandaag heb ik tot twee keer toe mensen verbaasd met het feit dat ik marathons loop. Ja, ik weet het, ik zie er allesbehalve een atleet uit. Ik heb eerder een figuur om in donkere kroegen rond te hangen (waarmee ik geenszins wil zeggen dat ik rondhangen in bruine kroegen niet kan smaken...).
Ik werd vandaag een eerste keer aan mijn niet sportief uitziend lichaam herinnerd door een collega die mij kent van 'tussen pot en pint'.
In de fitness werd ik nogmaals met mijn neus op de bovenstaande feiten gedrukt door een bezorgd dametje die bekommerd vroeg of ik me wel goed voelde tijdens het hijgen op de loopband.
Nu ja, het hierboven beschreven fenomeen was me al langer bekend.
Niettegenstaande alles heb ik toch een intervaltraining op de loopband ingelast.
10 minuten inlopen, gevolgd door sessies van 3 minuten aan 8 km/u, 3 minuten aan 8,5 km/u, 3 minuten aan 9 km/u en zo volhouden tot 15,5 km/u, daarna nog tien minuten uitlopen.

1 opmerking:

johan zei

Veel plezier morgen!