zondag, mei 14, 2006

De Maasmarathon

Gisteren heb ik nog een 8-tal kilometer gelopen met de vedetten van Vlaanderen Sportland (we denken hierbij aan Saartje, Evy, Brahim, Erik Wybouw,...). Tijdens dit lopen heb ik echter vooral veel foto's genomen ... en weinig gelopen.
Vanmorgen om 5.15u klaar wakker voor de Maasmarathon : boterhammen met américain en vleessalade (van bij kwaliteitsslagerij Huys natuurlijk) binnengespeeld, Francine ingeladen, Ann afgehaald en weg waren we.
Bij een miezerig weertje de marathon aangevat om 10.00 uur. Ik stond bij de start toevallig bij het pacing-team van 3 uur 30 en besloot dan maar met dit team mee te lopen (ook al lag mijn vooropgestelde tijd maar op 3 uur 40 à 3 uur 45). Halfweg doorgekomen in 01:44:57. Aangezien ik hoe dan ook deze wedstrijd met een negatieve split wilde lopen (= tweede helft sneller lopen dan eerste helft) ben ik aan kilometer 23 gaan versnellen. En 't ging zo goed dat ik Alex (ABAV) die halfweg doorgekomen was in 01:41:27 en voor een tijd ging van 3 uur 23 bij kilometer 29 al bijhaalde. Het was aanvankelijk mijn bedoeling om hem mee te nemen naar de aankomst maar het was me al snel duidelijk dat hij zich kompleet zou kapotlopen in mijn zog. Vandaar heb ik mijn PC (personal coach Ann die mij per fiets begeleidde) voor de rest van de wedstrijd afgestaan aan Alex en ben ik alleen doorgegaan.
Zonder al te veel problemen aangekomen in 03:24:17. Deel 2 dus gelopen in 01:39:20. Marathon geslaagd ! In die mate geslaagd zelfs dat ik afzie van de marathon in Luxemburg en pas terug loop in de Nacht van Vlaanderen (sorry Birger).
Alex kwam even later binnen in 03:29:44 en had dit voor een groot deel te danken aan de aanmoedigingen van Ann (dit zal Alex een noot kosten ...).
Francine kwam eveneens binnen in een schitterende 03:44:59.
Met dank aan Ann (die me begeleidde per fiets), de SMS'ers van dienst en Rik en vriendin die mij ter plaatse kwamen aanmoedigen.
En nu heb ik toch wel een Orvalleke verdiend zeker ?

3 opmerkingen:

Achieltje zei

Amai,

meer dan 1 Orval als je 't mij vraagt. Sterke tijd, heel sterk. Mooi gelopen ook, nog versneld in 't tweede deel, altijd mooi dat.
Kvergeef het je dat je Luxemburg laat schieten, kzou mezelf toch kapot gelopen hebben achter jou aan. Dus kom ik je met graagte (en met een Leffe in de hand) aanmoedigen op 16 juni ergens op 't parcours van de Nacht.
Nogmaals proficiat met je sterke tijd en tot een dezer dagen

Anoniem zei

Proficiat, idd, heel sterke tijd, met een mooie negatieve split. See you in Torhout!

Anoniem zei

Proficiat met je knappe prestatie: 3 min na mij toekomen halfweg en nog 5 min voor mij finishen aan de meet!
Jij en Ann hebben bij een eerstvolgende wedstrijd (Mc Bride Run Ieper op 3 juni) zeker nog een Leffe te goed!