vrijdag, maart 23, 2007

Hielspoor ?

Na weken geplaagd te zijn met een pijnlijke hiel heb ik maandag en dinsdag noodgedwongen rust genomen na twee dagen van wedstrijden (Eernegem en Sluis). Het eigenaardige van de zaak is evenwel dat ik zodra ik mijn trainingsschoenen aantrek ik geen pijn meer voel (betere ondersteuning dan in gewone schoenen ?).
Woensdag ben ik gaan trainen op AV Jabbeke : 4 kilometer inlopen gevolgd door 3 reeksen van 3000 meter. Na iedere reeks wordt er 1000 meter uitgelopen. De tijden : 13:23, 13:15 en 12:47 min. Dit kan ongetwijfeld beter maar aangezien de ondergrond er niet altijd even goed bij ligt is voorzichtigheid geboden.
's Avonds heb ik mijn vertrouwde osteopaat-chiropractor praktijk (http://users.pandora.be/websitebrugge/lieven/) met een bezoekje vereerd in de hoop uitsluitsel te krijgen over mijn hiel.
Na het losmaken van de beentjes in mijn voet ging het al een stukske beter. En de diagnose 'hielspoor' werd niet echt in de mond genomen.
Donderdag en vrijdag nog maar eens rust in acht genomen ('t wordt vervelend op de duur) om morgen op de loopband te testen. Indien ik redelijk pijnloos kan lopen dan zal ik ongetwijfeld beslissen om te starten in de marathon van Lier.
Ik moet er niet echt presteren maar het eerder zien als een goeie training met het oog op de 50 km van Gistel.
Wordt morgen ongetwijfeld vervolgd...

Geen opmerkingen: